Bescherm uw medewerkers en elektrische installatie tegen een vlamboog.

Bekijk hier de webinar
Herbekijk het webinar Arc Flash

Nieuwe Infrabel-projecten: op de schoolbanken en onder de Schelde

Binnenkort bouwen we borden die nooit gaan gebruikt worden. Of toch niet waarvoor ze normaal moeten dienen. Ze maken namelijk deel uit van het lesmateriaal van de nieuwe Infrabel Academy in Sint-Jans-Molenbeek. Borden die vast en zeker wél hun echte waarde moeten bewijzen: die in de vernieuwde Kennedyspoortunnel.

Voor de vijfde keer op rij kwamen we als beste uit de bus bij een Europese aanbesteding van spoorwegbeheerder Infrabel. Dat betekent dat we voor tal van projecten vijf jaar lang de elektrische borden mogen ontwerpen en bouwen. Twee projecten springen daarbij in het oog: de eerste Belgische spoorwegschool en de renovatie van de Kennedyspoortunnel.

Senior project manager Patrick Schurmans: “De Academy wordt het nieuwe opleidingscentrum van Infrabel. Met oefenhallen en set-ups buiten die zijn ingericht met spoorweginfrastructuur: simulatoren van seinketens, spoorwissels, overwegen… Alles is zo echt mogelijk. Inclusief de elektrische borden in bijvoorbeeld de bedieningsposten. Dus naast de borden die de voeding verdelen in het gebouw, maken we er ook specifiek voor die testopstellingen.”

Voor het tweede project zitten we onder de Schelde, in de Kennedyspoortunnel (foto). “De verbinding tussen linker- en rechteroever in Antwerpen. Die tunnel wordt gemoderniseerd, met een focus op veiligheid. Bredere dienstpaden, extra nooddeuren, en dus ook nieuwe elektrische borden. Wij zullen de borden engineeren en bouwen die instaan voor de stroomverdeling en de aansturing van alle technieken in de tunnel. Zoals bijvoorbeeld de verlichting en ventilatie.”